مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مهر 1399 ساعت 06:052020-10-08سياسي

رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می شود


رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می شود.

- ایسنا/لرستان امام جمعه بروجرد گفت: رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در مراسم معارفه تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) که امروز 17 مهرماه برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه و رسالت اصلی روحانیت انسان ساختن و تربیت انسان هاست، اظهار کرد: رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می شود.

وی تصریح کرد: هدایت به عنوان یک اصل محوری و جامع در قرآن مطرح است، خداوند دین را برای چه تشریح کرده و پیامبران را برای چه فرستاده و کتب آسمانی را به چه منظور نازل کرده و مسئله امامت و جانشینی را بعد از نبوت برای چه مقدر ساخته که جانشین همیشه باید در روی زمین حضور داشته باشد.

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: این اتصال لحظه ای قطع نشود همه این ها طبق آیات قرآن برای همان هدایت انسان ها یعنی تعلیم، تربیت، تزکیه و انسان سازی و به کمال انسانیت رساندن انسان ها بوده روحانیت برای تأمین سعادت انسان در دنیا و آخرت از طریق هدایت است هدایت خاص آخرت نیست در دنیا هم کارساز است.

حسینی اضافه کرد: اولین رسالت حوزه های علمیه تبیین اسلام ناب بر مبنای قرآن، سنت پیغمبر (ص) و ائمه معصومین (ع) و دومین رسالت آن ایجاد بستر حاکمیت دینی برای تحقق شریعت، رسالت سوم مبارزه با ظلم و ظالمان و ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می شود

رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می شود