مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مهر 1399 ساعت 00:552020-10-07سياسي

چند قدم تا زندگی در سیاره زهره مانده است؟


کشف غافلگیرکننده گازی که می تواند نشانه ای از زندگی در سیاره زهره باشد، مجددا علاقه و کنجکاوی را در دل دانشمندان جهان برای کاوش درباره نزدیکترین همسایه زمین، - کشف غافلگیرکننده گازی که می تواند نشانه ای از زندگی در سیاره زهره باشد، مجددا علاقه و کنجکاوی را در دل دانشمندان جهان برای کاوش درباره نزدیکترین همسایه زمین، زنده کرده است.

محققان و آژانس های فضایی سراسر جهان اکنون در تلاشند تا ابزار خود (چه در زمین و چه در فضا) را به سمت این سیاره پر رمز و راز بچرخانند تا وجود گاز موسوم به "فسفین" را تأیید و بررسی کنند که آیا واقعاً این گاز می تواند حاصل یک منبع بیولوژیکی باشد یا خیر.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیچر، لئوناردو تستی (Leonardo Testi) ستاره شناس رصدخانه جنوب اروپا در گارچینگ، آلمان گفت: اکنون که فسفین پیدا کردیم ، باید دریابیم که آیا این درست است که این نشانگر حیات است یا خیر.

در 14 سپتامبر دانشمندان خبر دادند که با استفاده از آرایه بزرگ میلی متر آتاکاما در شیلی و تلسکوپ جیمز کلرک ماکسول در هاوایی، حدود 55 کیلومتر بالاتر از سطح سیاره زهره، فسفین را در جو زهره پیدا کردند.

داده های رادیویی نشان داد که نور در طول موج های میلی متری که با غلظت فسفین یعنی 20 قسمت در میلیارد در جو مطابقت دارد، جذب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند قدم تا زندگی در سیاره زهره مانده است؟

چند قدم تا زندگی در سیاره زهره مانده است؟