مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 18:052020-10-07اقتصادي

آذربایجان شرقی رتبه نخست تولید سنجد کشور


معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از رتبه نخست استان در تولید سنجد در کشور خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از رتبه نخست استان در تولید سنجد در کشور خبر داد.

علی رخ افروز در حاشیه آغاز برداشت محصول سنجد استان در روستای اخی جهان از توابع شهرستان آذرشهر با بیان این مطلب، افزود: سطح زیر کشت محصول سنجد 494 هکتار بوده که امسال 28 درصد از کل تولید سنجد کشور به میزان 1241 تن سنجد از این سطح تولید شده است.

وی متوسط عملکرد در واحد سطح محصول سنجد را در استان 2600 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ارقام شاخص سنجد کشت شده در استان را ارقام قزل، دره وار، حاج حسین و پانبوغ تشکیل داده است.

وی با اشاره به برنامه اصلاح الگوی کشت در راستای مصرف بهینه آب در حوضه دریاچه اورمیه و مقاوم به سرما و شوری خاک با توجه به محدودیت خاک های حوضه دریاچه برای سایر درختان میوه را مهم برشمرد و گفت: سنجد می تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی باغات در حوضه دریاچه ارومیه باشد.

رخ افروز گفت: سنجد عمدتا به صورت حاشیه ای و در کنار نهرها و به صورت پراکنده در باغات کاشته می شود و در مواقعی به عنوان بادشکن نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ این محصول به جهت شناسایی بیشتر خواص دارویی متعددی که دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی رتبه نخست تولید سنجد کشور

آذربایجان شرقی رتبه نخست تولید سنجد کشور