مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 10:102020-10-07فناوري

هشدار در مورد آلوده شدن رایانه ها به بات نت


رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به احتمال آلوده شدن سیستم ها به بات نت خبر داد.

- سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با ایسنا، درباره فعالیت مخرب بات نت ها گفت: بات نت از دو کلمه bot و net تشکیل شده و به شبکه ای از رایانه های آلوده به یک بدافزار گفته می شود.

در واقع بات نت شبکه ای از چندین کامپیوتر است که مخفیانه و بدون اطلاع صاحبانشان، توسط یک هدایت کننده مرکزی یا اصطلاحا بات مستر برای انجام فعالیت های مخرب و اغلب حملات جلوگیری از دسترسی توزیع شده برای از کار انداختن خدمات تحت وب یا ارسال ایمیل های هرزنامه تحت کنترل گرفته شده اند.

وی ادامه داد: هکرهای خرابکار با توسعه ویروس های کامپیوتری یا تلاش برای نفوذ به سیستم ها و سخت افزارهای مختلف که به اینترنت متصل هستند، تلاش می کنند به صورت مخفیانه کنترل این ابزارها را در دست بگیرند و می توانند چندین تا حتی میلیون ها سیستم را کنترل کنند.

وی درباره شیوه های آلوده شدن رایانه ها به بات نت گفت: بازکردن فایل پیوست به ایمیل های آلوده، مراجعه به سایت های آلوده و استفاده از فلش های آلوده از جمله روش هایی است که احتمال آلوده شدن به این بدافزار را افزایش می دهد، پس لازم است کاربران موارد لازم را مورد توجه قرار داده و از بازکردن فایل یا لینک داخل ایمیل های ناشناس و همچن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در مورد آلوده شدن رایانه ها به بات نت

هشدار در مورد آلوده شدن رایانه ها به بات نت