مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 07:552020-10-07اقتصادي

اصرار و انکار متولیان تجارت خارجی در خصوص اصلاح ثبت سفارش


بعد از اینکه دیروز وزارت صمت مدعی شد که بخشنامه ای برای اصلاح ثبت و سفارش و کد تخصیص ارز متعاقب تغییر تعرفه کالا نداشته است، گمرک اعلام کرد تمامی مستندات و مکاتبات دال بر این موضوع بوده و این وزارتخانه نباید رویه سلیقه ای و مفسده انگیز در پیش بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روزهای گذشته موضوع اصلاح ثبت سفارش و کد تخصیص ارز متعاقب تغییر تعرفه کالا از سوی وزارت صمت رسانه ای شد.

اظهارنظر مسئولان و صاحبان نسبت به این رویه اعتراض و گلایه داشته و معتقدند چنین رویکردی باعث افزایش بروکراسی اداری، بروز مفسده های گوناگون و تعطیلی بنگاه های اقتصادی به واسطه نرسیدن مواد اولیه می شود.

وزارت صمت در واکنش به این مسئله اعلام کرده است: این وزارتخانه بخشنامه ای درباره لزوم ویرایش ثبت سفارش متعاقب تغییر تعرفه نداشته است.

سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تقاضای گمرک جمهوری اسلامی برای اعلام نظر وزارت صمت در خصوص اینکه اگر وارد کننده ای در یک گروه کالایی واردات داشته و اگر جابجایی در گروه های متفاوت داشت، آیا واردات بلامانع است یا نه؟ گفته است: با توجه به رویه جاری و قوانین و مقررات مربوطه، از جمله ضرورت اخذ تاییدیه های بانکی و مجوزها و استانداردهای مرتبط، وزارت صنعت، مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصرار و انکار متولیان تجارت خارجی در خصوص اصلاح ثبت سفارش

اصرار و انکار متولیان تجارت خارجی در خصوص اصلاح ثبت سفارش