مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 07:152020-10-07اقتصادي

برداشت بیش از 200 هزارتن خرما در سیستان وبلوچستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 هزارتن خرما در سیستان وبلوچستان برداشت شده است گفت: - ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 هزارتن خرما در سیستان وبلوچستان برداشت شده است گفت: برداشت خرما از اواسط خردادماه و با برداشت ارقام زودرس شامل کتونی، نگال و آشوبه در شهرستان های نیکشهر، قصرقند، چابهار، راسک و سرباز آغاز و دراواسط آبانماه با برداشت ارقام دیررس شامل هلیله و ماکیلی در سراوان به پایان می رسد.

اردشیر شهرکی کل سطح نخلستان های استان را بیش از 59 هزار هکتار اعلام و افزود: از این سطح 46 هزارو 780هکتار بارور می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: از سطح باغات خرمای بارور سالیانه حدود 235 هزارو 810 تن ارقام مختلف خرما برداشت می شود.

وی با اشاره به افزایش 500هکتاری سطح زیر کشت خرما در سال گذشته گفت: امسال نیز افزایش سطح باغات خرما با ارقام تجاری و بازارپسند در دستور کار این مدیریت قرار داشته و از ابتدای امسال تاکنون 5600 اصله نهال یارانه دار خرما رقم پیارم بین کشاورزان توزیع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از 200 هزارتن خرما در سیستان وبلوچستان

برداشت بیش از 200 هزارتن خرما در سیستان وبلوچستان