مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 07:152020-10-07بين الملل

درخواست 39 کشور از پکن برای دسترسی ناظران حقوق بشری به سین کیانگ


39 کشور عضو سازمان ملل متحد از چین خواستند تا مجوز دسترسی فوری برای ناظران حقوق بشری مستقل به منطقه سین کیانگ را صادر کند.

- 39 کشور عضو سازمان ملل متحد از چین خواستند تا مجوز دسترسی "فوری" برای ناظران حقوق بشری مستقل به منطقه سین کیانگ را صادر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کریستوف هیوسگن، سفیر آلمان در سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشری در سین کیانگ واقع در غرب چین و همچنین تحولات در هنگ کنگ ابراز نگرانی عمیق کرد.

هیوسگن با اشاره به میچل باچله گفت: ما از چین می خواهیم تا برای دسترسی فوری، معنادار و بدون محدودیت به سین کیانگ مجوز دهد تا بررسی ناظران مستقل از جمله کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و دفتر او و دیگر ناظران مرتبط انجام شود.

سین کیانگ منزلگاه 10 میلیون اویغور است.

این گروه از مسلمان که حدود 45 درصد از جمعیت سین کیانگ را تشکیل می دهد، مقام های چینی را به تبعیض فرهنگی، مذهبی و اقتصادی متهم می کنند.

طبق گزارش کارشناسان سازمان ملل و مقام های آمریکایی، حدود یک میلیون اویغور یا به عبارتی حدود هفت درصد از جمعیت مسلمانان در سین کیانگ، در شبکه گسترده ای از کمپ های بازآموزی سیاسی حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست 39 کشور از پکن برای دسترسی ناظران حقوق بشری به سین کیانگ

درخواست 39 کشور از پکن برای دسترسی ناظران حقوق بشری به سین کیانگ