مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 12:402020-10-06پزشكي

با این ویتامین مقابل شب کوری ایمن شوید


شب کوری، بیماری چشمی است که یکی از عوامل بروز آن کمبود ویتامین A است.

- جی پلاس ، علی میرزاجانی متخصص چشم، درخصوص اختلال دید درشب، اظهار کرد: مکانیسم دید در شب با مکانیسم دید در روز متفاوت است.

در قسمت عصبی و پرده شبکیه چشم مجموعه ای از سلول ها وجود دارند که برخی از آن ها مختص به دید در روز و روشنایی و برخی دیگر مخصوص دید در نور کم و یا شب هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشـت: میرزاجانی گفت: زمانی که روز به پایان می رسد و هوا تاریک می شود به موازات آن در چشم مکانسیم دید در روز به مکانیسم دید در شب تغییر می کند.

برای اینکه در نور کم دیدمناسبی داشته باشیم زمانی لازم است تا پرده شبکیه چشم بتواند خود را با سطح نور کم محیط انطباق دهد.

او با اشاره به اینکه فرایند آماده شدن چشم برای دید در نور کم را عادت و انطباق به تاریکی می گویند، افزود: در این روند فعل و انفعالات شیمیایی در سلول های بینایی شبکیه اتفاق می افتد و در نهایت فرد آماده دیدن در شب می شود.

مجموعه ای از رنگ دانه های ارغوانی در سلول های استوانه ای شبکیه چشم وجود دارند که در واقع برای فعال شدن مکانیزم عادت و انطباق به تاریکی فعل و انفعالاتی بر روی آن ها صورت می گیرد و در نهایت سبب می شود تا بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به تاریکی عادت کرده و به راحتی ببینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با این ویتامین مقابل شب کوری ایمن شوید

با این ویتامین مقابل شب کوری ایمن شوید