مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 12:252020-10-06سياسي

«مقاومت» و «عقلانیت» دو بال مقابله با دشمنان


دومین نشست علمی «اربعین و امت سازی، از خودسازی تا تمدن سازی» به عنوان یکی از نشست های علمی هفتمین کنگره بین المللی «اربعین مِن المَعهد مع الحسین (ع) حتّی اللّقاء» در قم برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، در نشست علمی اربعین و امت سازی، از خودسازی تا تمدن سازی که بعدازظهر امروز به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوزه علمیه قم برگزار و از طریق فضای مجازی پخش شد، حجت الاسلام سید کاظم سیدباقری با اشاره به مفهوم و مراحل صبر، مُصابره و مُرابطه در متون دینی و بویژه قرآن کریم بیان کرد: باید گفت بعد از مرحله صبر و استقامت و پایداری که بیشتر امری فردی است می توان به مرحله مُصابره یعنی صبر گروهی همراه با یکدیگر رسید و از آن جا به سوی مرابطه یعنی به وجود آوردن یک رابطه و حرکت جمعی عقلانی صعود کرد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه این حرکت جمعی عقلانی را نشانه ای از اراده و توان جامعه و دولت اسلامی برای ایستادگی در برابر دشمن دانست و افزود: در حقیقت از مسیر صبر و مصابره و مرابطه است که می توان به مصلحت و سعادت فردی و اجتماعی دست یافت.

سیدباقری همچنین این عقلانیت برآمده از حرکت جمعی اهالی اسلام را هم واقع گرایانه و هم آرمان گرایانه عنوان کرد و گفت: باید در این مسیر فرصت ها و چالش های خود را بشناسیم و در یک روند معقول و گفتگومحور،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مقاومت» و «عقلانیت» دو بال مقابله با دشمنان

«مقاومت» و «عقلانیت» دو بال مقابله با دشمنان