مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 07:552020-10-06اقتصادي

رایزنی برای ایجاد دهکده فرش/ کاهش بیکاری از مزیت های رونق فرشبافی است


رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه در وزارت صمت رایزنی برای ایجاد دهکده فرش انجام شده است، گفت: این اقدام به گسترش فعالیت ها در حوزه فرش کمک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان فرح ناز رافع پیش از ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به بحث بیمه قالی بافان و همچنین مشاغل روستایی اظهار کرد: متاسفانه در حوزه فرش دستباف حمایت هایی که مورد نظر بود محقق نشد که امیدواریم واحدها از تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شوند.

 رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه افتتاح پایانه صادراتی ابتدای کار و فعالیت ماست، گفت: امیدواریم در حوزه فرش دستباف که هویت ماست فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه می توانیم در روستاهایی که آب نیست از فرش دستباف برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان استفاده کنیم، افزود: متاسفانه ارزش واقعی فرش دستباف در جامعه شناخته نشده به همین خاطر قیمت واقعی آن در جامعه وجود ندارد.

رافع با انتقاد از عدم تبلیغ فرش دستباف در ادارات و صدا و سیما تصریح کرد: همین امر موجب شناخته نشدن ارزش واقعی آن شده است.

لازمه دیده شدن کالا عرضه آن در سطح جهانی است  رییس مرکز ملی فرش ایران در ارتباط با دلایل انتخاب زنجان به عنوان پایانه صادراتی بیان کرد: یک کالا برای اینکه دیده شود باید در بازار جهانی عرضه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی برای ایجاد دهکده فرش/ کاهش بیکاری از مزیت های رونق فرشبافی است

رایزنی برای ایجاد دهکده فرش/ کاهش بیکاری از مزیت های رونق فرشبافی است