مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 07:452020-10-06فرهنگي

وقتی «تهران تب آلود» بود


با انتشار کتاب «تهران تب آلود» مکان های فراموش شده جنبش مشروطه در تهران را معرفی کرده تا منابع تاریخ مشروطه به عنوان مکان – رویدادهای آن زمان در تاریخ ثبت شوند.

- حمیدرضا حسینی – پژوهشگر تهران قدیم – با انتشار کتاب تهران تب آلود مکان های فراموش شده جنبش مشروطه در تهران را معرفی کرده تا منابع تاریخ مشروطه به عنوان مکان – رویدادهای آن زمان در تاریخ ثبت شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کتاب تهران تب آلود نوشته حمیدرضا حسینی که هم زمان با چهاردهم مهرماه، روز تهران منتشر شده، روایتی است از مکان های فراموش شده جنبش مشروطه در تهران.

این کتاب بر آن نیست تا روایتی تازه و یافته هایی نو از مشروطیت ایران را معرفی کند، بلکه قصد دارد تا با آن چه در اصلی ترین منابع تاریخ مشروطه آمده، از دریچه ای متفاوت یعنی مکان - رویدادها به این جنبش نگاه کند.

اگرچه مکان های تاریخی غالبا با ارزش معماری و هنری شان سنجیده می شوند، اما بسیاری از مکان ها، حتی اگر از نظر معماری بی ارزش باشند، به صرف داشتن روایت اهمیت دارند.

چنین مکان هایی به این دلیل که رخدادهای مهمی در آن ها نقش بسته یا منسوب به چهره های نامدار تاریخی هستند، صاحب روایت و یادآور فرازهایی از تاریخ گذشته هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی «تهران تب آلود» بود

وقتی «تهران تب آلود» بود