مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 06:452020-10-06اقتصادي

ایران در تولید ارزان بنزین و محصولات پتروشیمی کشور پیشرو می شود


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر توانستند با استفاده از طرحی هوشمندانه و روشی ارزان بنزین و محصولات حوزه پتروشیمی را با گاز طبیعی به تولید برسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر اسحاق مرادیان دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مجری طرح مطالعه بر روی انتخاب پذیری الفین های سبک در فرآیند MTO با استفاده از نانوکاتالیست های کامپوزیتی ساپو تهیه شده توسط امواج ماوراء صوت گفت: تولید محصولات پتروشیمی و بنزین به وسیله نفت انجام می پذیرد و منابع نفتی بسیار گران قیمت رو به کاهش هستند.

وی افزود: از طرفی منابع گازی کشورمان بسیار فراوان و ارزان قیمت هستند از این رو تولید این محصولات به کمک گاز طبیعی به سبب جلوگیری از خام فروشی و تبدیل گاز طبیعی به محصولات با ارزش افزوده بالاتر بسیار با اهمیت است.

مرادیان با بیان اینکه این طرح در مرحله آزمایشگاهی منجر به تولید محصولات پتروشیمی شده است، خاطر نشان کرد: معمولا یک کاتالیست برای تولید محصولات پتروشیمی در فرایند و تجهیزات به کار می رود که این کاتالیست برای اولین بار در دنیا با کمک مواد معدنی طبیعی و از معادن معدنی داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از نفت در ساخت کاتالیست بسیار هزینه بر است، افزود: در این پروژه از گاز طبیعی بهره بردیم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در تولید ارزان بنزین و محصولات پتروشیمی کشور پیشرو می شود

ایران در تولید ارزان بنزین و محصولات پتروشیمی کشور پیشرو می شود