مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 04:402020-10-06سياسي

کتابخانه مرحوم واعظ چرندابی ساماندهی می شود


اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با حضور در کتابخانه شخصی میرزا عباسقلی واعظ چرندابی از ساماندهی این مجموعه نفیس خبر دادند.

- در این بازدید که شکور اکبرنژاد، سعید نیکوخصلت و غلامحسین مسعودی ریحان رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز حضور داشتند، خانواده مرحوم چرندابی ضمن تشریح جوانب مختلف زندگی اجتماعی و دینی این عالم فقید، به تشریح نحوه جمع آوری کتاب های موجود در این مجموعه و جنبه های ارزشمند بودن آن پرداختند.

آیت الله عباسقلی صادقپور وجدی مشهور به واعظ چرندابی، در سال 1315هجری قمری مطابق با سال 1276هجری شمسی در شهر تبریز به دنیا آمده و سطوح مختلف حوزه را نزد اساتیدی چون آیات سید محمد مولانا، اسماعیل فقیه، سید مرتضی خسروشاهی و عالم ربانی حاج میرزا ابراهیم ابراهیم زاده عطاری و آیت الله علی شربیانی فراگرفته است.

وی از روزهای نخست طلبگی به فکر تشکیل کتابخانه شخصی افتاد و توانست با تلاش فراوان کتابخانه مهمی تشکیل دهد که در نوع خود بی نظیر بود.

او در مورد چگونگی تشکیل کتابخانه می نویسد: … در سایه ذوق فطری به گردآوری کتب متنوعه مشغول شدم تا در عرض سالیان دراز به یاری خداوند بی نیاز موفق به تشکیل کتابخانه ای شدم که اکنون تعداد کتب و رسائل و مجلات آن قریب به 10000 جلد بالغ می شود و بیش از 30 دوره تف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه مرحوم واعظ چرندابی ساماندهی می شود

کتابخانه مرحوم واعظ چرندابی ساماندهی می شود