مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 11:052020-10-05پزشكي

آشنایی با الگوهای تغذیه ای قلب سالم/هفته ای دو بار ماهی بخوریم


مسئول ترجمان دانش انستیتو تحقیقات تغذیه، گفت: داشتن یک الگوی غذایی و سبک زندگی سالم، بهترین روش مبارزه با بیماری های قلبی و عروقی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرجان عجمی مسئول ترجمان دانش انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، افزود: کنترل وزن یکی از اصول مهم حفظ سلامتی است به طوری که 75 دقیقه فعالیت فیزیکی شدید یا 150 دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط طی هفته به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

وی گفت: داشتن یک الگوی غذایی و سبک زندگی سالم، بهترین روش مبارزه با بیماری های قلبی و عروقی است که باید گام های ساده ای را برداریم تا به سبک زندگی سالم نزدیک تر شویم و شاهد فواید آن برای سلامتی و بخصوص سلامت قلب و عروق خود باشیم.

عجمی با اشاره به اینکه کنترل وزن یکی از اصول مهم برای حفظ سلامتی است و 150 دقیقه فعالیت فیزیکی شدید در هفته می تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند، افزود: یک رژیم غذایی سالم، بر مصرف میوه ها، سبزی ها، غلات کامل، حبوبات و مغزها، مصرف گوشت های سفید مانند مرغ(بدون پوست) و ماهی، لبنیات کم چرب تاکید دارد و بهتر است مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده (مثل انواع سوسیس و کالباس)، اقلام غذایی حاوی کربوهیدرات تصفیه شده بالا (مثل انواع کیک و شیرینی)، قند و شکر محدود شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با الگوهای تغذیه ای قلب سالم/هفته ای دو بار ماهی بخوریم

آشنایی با الگوهای تغذیه ای قلب سالم/هفته ای دو بار ماهی بخوریم