مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 10:502020-10-05سياسي

خطر حذف گردشگری روستایی از سبد گردشگری کشور


به گفته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، نسل جوان مهاجرت از روستاها به شهرها را ترجیح می دهند و این آسیب بزرگی است که اگر ادامه داشته باشد گردشگری روستایی از سبد گردشگری کشور حذف می شود.

- وزارت میراث فرهنگی در جمع انجمن های بوم گردی استان ها گفت: تشکل های حرفه ای برای بهبود شرایط و اوضاع نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

جامعه حرفه ای بوم گردی متشکل از افراد متخصصی است که بر تمامی امور این حوزه اشراف کامل دارد و نگاه ما نیز به تشکل حرفه ای دقیقاً چنین چیزی بود که شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهمیت هم افزایی و مشارکت بخش خصوصی و دولت در کنار یکدیگر، افزود: معاونت گردشگری به عنوان بخشی از بدنه دولت از جایگاه سیاسی برخوردار است که برای ورود به برخی مسائل محدودیت هایی دارد، وظیفه تشکل ها این است که در چنین حوزه هایی ورود کنند.

وی با بیان اینکه جامعه روستایی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارد، افزود: نسل جوان ما در روستا ها مهاجرت به شهر ها را ترجیح می دهند که این آسیب بزرگی است و اگر این روند ادامه داشته باشد، گردشگری روستایی از سبد گردشگری کشور حذف خواهد شد.

در آینده با برگزاری جلسات تکمیلی و تخصصی و مشارکت با جامعه دانشگاهی به شناسایی راهکار هایی برای این آسیب می پردازیم و برنامه ای را برای این مسیر برنامه ریزی می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر حذف گردشگری روستایی از سبد گردشگری کشور

خطر حذف گردشگری روستایی از سبد گردشگری کشور