مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 09:002020-10-05پزشكي

امسال گزارشی از شیوع بیماری «نیوکاسل» در کرمانشاه نداشتیم


امید حاج محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تبریک 14 مهرماه روز دامپزشکی، اظهار داشت: دامپزشکی در عرصه های مهم مبارزه با بیماری ها با واکسیناسیون و مایه کوبی و بهداشت شهری فعالیت می کند.

وی ادامه داد: دامپزشکی برای جلوگیری از انتشار بیماری و شیوع بیماری به خصوص در حوزه بیماری واگیردار از جمله تب برفکی و آبله و همچنین در حوزه بیماری مشترک مانند تب مالت یا بروسلوز، سیاه زخم و یا هاری برای جلوگیری از آلودگی و ابتلا به خصوص انسان ها، اقدام به انجام واکسیناسیون می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به فعالیت های صورت گرفته در حوزه طیور هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته 15 مورد بیماری نیوکاسل داشتیم که امسال خوشبختانه این عدد به صفر رسیده، همچنین 6 ماه نخست سال گذشته 198 مورد بیماری لمپی اسکین یا آبله گاوی داشتیم که خوشبختانه امسال با فعالیت هایی همکاران در بخش مایه کوبی و سم پاشی در سطح واحدهای روستایی، این عدد به صفر رسید و موردی از بیماری گزارش نشد.

وی با بیان اینکه در کنار فعالیت های روستایی در حوزه بهداشت شهری هم فعالیت داریم، گفت: سلامت تمامی فرآورده های خام دامی از کشتارگاه تا سرسفره مردم را با نظارت بهداشتی کامل از گشتارگاه ها با ذبح شهری تا توزیع در مغازه ها و رستوران ها بررسی می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال گزارشی از شیوع بیماری «نیوکاسل» در کرمانشاه نداشتیم

امسال گزارشی از شیوع بیماری «نیوکاسل» در کرمانشاه نداشتیم