مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 08:402020-10-05سياسي

نگذاریم کرونا فرهنگ اربعین را از ما بگیرد


راهپیمایی اربعین دیگر بخشی از فرهنگ ما شده و در کنار شعائر مرسوم محرم، رمضان ، صفر و سایر مناسبات و مراسم هایی آیینی ما، بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگمان است و برای انجام شدنش لحظه شماری می کنیم.

- راهپیمایی اربعین دیگر بخشی از فرهنگ ما شده و در کنار شعائر مرسوم محرم، رمضان ، صفر و سایر مناسبات و مراسم هایی آیینی ما، بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگمان است و برای انجام شدنش لحظه شماری می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رسالت در ادامه نوشت: این رویداد بی مانند که میلیون ها نفر از مردم حق طلب جهان را زیر علم و بیرق اباعبدالله الحسین علیه السلام و با ندای آزادیخواهی دورهم جمع می کند، شاید بزرگ ترین نماد همبستگی و اتحاد مسلمینبه ویژه شیعیان است تا همه ساله با ارسال پیام فرهنگی و سیاسی این قیام ماندگار جهان را با عدالت خواهی و ظلم ستیزی بیش از گذشته آشتی دهد.

باوجودی که راهپیمایی اربعین تمامی قواعد اجتماعی و فرهنگی جهان معاصر را به چالش کشیده اما هنوز زوایای زیادی از این اجتماع بزرگ آیینی شناخته نشده که نیاز است از سوی اندیشمندان مسلمان به آن پرداخته شود.

شاید نکته ای که باید از سوی علاقه مندان به حضرت سیدالشهدا بیش از همه موردتوجه قرار بگیرد این نکته باشد که در ایام اربعین تمام اعمال، رفتارها و گفتارهای او تحت تأثیر این عمل مهم قرار می گیرد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگذاریم کرونا فرهنگ اربعین را از ما بگیرد

نگذاریم کرونا فرهنگ اربعین را از ما بگیرد