مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 06:152020-10-05سياسي

265 وقف جدید در یزد ثبت شد/ تلاش برای درآمدزا کردن موقوفات یزد


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت 265 وقف جدید در استان یزد طی پنج سال گذشته خبر داد و گفت: تقریبا هر هفت روز یک وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

- حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در حوزه وقف در استان یزد اثرگذار بوده است، اظهار داشت: ثبت 265 وقف جدید در استان طی پنج سال نشان از احیای فرهنگ وقف دارد.

وی افزود: عمل به نیات واقف نیز از مواردی است که اگر مردم آن را به خوبی احساس کنند، اقبال به وقف افزایش خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد عنوان کرد: موقوفات استان باید توانمند و درآمدزا شوند تا از محل درآمد آنها بتوانیم به نیات واقفان عمل کنیم.

زارع زاده تاکید کرد: اگر بخواهیم موقوفات توانمند و درآمدزا شوند، هیچ راهی جز اینکه سرمایه گذاری و ساخت و ساز در آنها انجام شود، نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 74 درصد رقبات موقوفات استان یزد در حوزه کشاورزی است، بیان کرد: برخی از این رقبات در کشتخوان ها قرار گرفته و اگر سند اجاره آنها تنظیم نشود، ملک وقفی گم خواهد شد و تا چند سال دیگر کسی از وقفی بودن آنها اطلاعی نخواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: در این شرایط ساده ترین کار این است که زمین وقفی را محصور کنیم اما تلاش ما این است که علاوه بر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

265 وقف جدید در یزد ثبت شد/ تلاش برای درآمدزا کردن موقوفات یزد

265 وقف جدید در یزد ثبت شد/ تلاش برای درآمدزا کردن موقوفات یزد