مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 06:102020-10-05سياسي

تهران دیگر چنار و گنجشک ندارد


احمد مسجدجامعی، از اهتمام چند صدساله حکومت‌ها برای پایتخت کردن تهران، از عهد صفوی تااکنون گفت و افزود، متاسفانه شهری که روزی مامن چنارها وگنجشک ها و قناتها بود به خاطر نیازهای پایتخت، خاطراتش را به دست تاریخ سپرد.

خبرنگار ایرنا به بهانه 14 مهر روز تهران به سراغ احمد مسجد جامعی، تهران شناس شورای شهر رفت و در خصوص روند شکل گیری پایتخت و از بین رفتن قنات‌ها و چنارستان ها و صدای گنجشک های خانه با وی به گفت و گو پرداخت.

این تهران شناس و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از جاذبه‌های تهران را که موجب جذب جمعیت در منطقه شد، طبیعت آن خواند و اضافه کرد: تمام کسانی که از تهران قدیم گزارش داده‌اند، نسبت به طبیعت تهران این نکته را یادآور شده اند که چنارهای خیلی بزرگی داشت، پزشکی که یکی از پایه گذاران بیمارستان شهید لواسانی کنونی محسوب می‌شود در دفتر خاطرات خود نوشته است که زخم در اینجا زود خوب می‌شود.

احمد مسجد جامعی با بیان اینکه اکنون تهران را که آب‌های آن آلوده است و ماهی در آن زنده نمی ماند را نباید در نظر گرفت، افزود: زمانی در قنات‌های تهران ماهی رشد می‌کرد و تهران تعداد زیادی قنات داشت که ریشه چنارها در آب آنها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران دیگر چنار و گنجشک ندارد

تهران دیگر چنار و گنجشک ندارد