مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 04:252020-10-05اقتصادي

احیاء سیب زنوز مرند نیاز به عزم جدی مسئولان مرکز تحقیقات کشاورزی دارد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: شهرستان مرند دارای 3 هزار و 385 هکتار باغات سیب بوده که از این مقدار 3 هزار و 60 هکتار باغات بارده سیب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مرند، علی صیادی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه به طور متوسط میانگین تولید سیب از هر هکتار 12 تن است، اظهار داشت: پیش بینی می شد در سال جاری میزان برداشت سیب به 36 هزار و 720 تن برسد که با توجه به سرمازدگی و عدم تلقیح باغات سیب میزان 60-50 درصد کاهش محصول  داریم.

وی با بیان اینکه با تغییر اصول باغبانی و اصلاح باغات و استفاده از روش های مناسب امید است تولید محصول سیب با تلاش کارشناسان این مدیریت افزایش چشمگیری در سال های آتی داشته باشد، افزود: در شهرستان مرند به خصوص در زنوز، 30 نوع سیب درختی اعم از سیب زنوز پاییزه، زودرس،قباله، بالجه ای، اسدکوهی، سلطانی، بشقابی، شیشه ای و غیره و ارقام اصلاح شده رد، گلدن، گران اسمیت و سیب گلاب تولید می شود که سیب تولید شده در این شهرستان  به ویژه سیب ارقام کوهی زنوز شهرت جهانی دارد.

صیادی با اشاره به اینکه سیب تولید شده در شهرستان مرند مقداری به صورت تازه خوری در خود شهرستان و ارسال به سایر شهرستان ها و استان های کشور مصرف می شود، افزود: بقیه نیز در جعبه های مخصوص بسته بندی و در سردخانه های موجود شهرستان برای ذخیره سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء سیب زنوز مرند نیاز به عزم جدی مسئولان مرکز تحقیقات کشاورزی دارد

احیاء سیب زنوز مرند نیاز به عزم جدی مسئولان مرکز تحقیقات کشاورزی دارد