مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 04:052020-10-05بين الملل

هشدار وزیر پیشین عراقی درباره کودتای نظامی بعث


وزیر کشور اسبق عراق خبر داد که عناصر باقیمانده حزب منحله بعث با برگزاری کنفرانس در آمریکا و کشورهای غربی، قصد دارند علیه بغداد کودتای نظامی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، باقر جبر الزبیدی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق درباره توطئه جدید عناصر باقی مانده رژیم بعث هشدار داد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از الزبیدی گزارش داد که کنفرانس های حزب منحله بعث در آمریکا و سایر کشورهای غربی، زیربنای اقداماتی است که شاخه نظامی این حزب در حال انجام آن است.

وی که وزیر کشور اسبق عراق نیز بوده، ادامه داد، کسانی مسئول برگزاری این همایش ها هستند که از عراق فرار کردند و از بعثی های مقیم کردستان عراق و کشورهای غربی هستند.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، هم اکنون طرحی برای کودتای نظامی در عراق در جریان است که سرپرستی آن بر عهده عزت الدوری جانشین صدام دیکتاتور معدوم عراق است.

الزبیدی خبر داد، آموزشهای فشرده شاخه نظامی بعث در شمال استان دیالی واقع در شرق عراق و منطقه موسوم به مثلث مرگ (مکحول، خانوکه و سلسله جبال حمرین) در جریان است.

وی تصریح کرد که ما بارها درباره آن هشدار دادیم و گفتیم که یک هدف دارد و آن، حمایت از طرح کودتای نظامی جدید در عراق است؛ [طرحی] که نقشه آن را افسران رژیم سابق با همکاری شخصیتهای نظامی طراحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وزیر پیشین عراقی درباره کودتای نظامی بعث

هشدار وزیر پیشین عراقی درباره کودتای نظامی بعث