مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 16:452020-10-04اقتصادي

اجرای طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل در رودان


رییس اداره دامپزشکی شهرستان رودان از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

- حمیدرضا محبی امشب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رودان خاطرنشان ساخت: بیماری نیوکاسل یکی از مسری ترین بیماری های ویروسی است که تقریباً همه گونه های پرندگان با سنین مختلف را مبتلا کرده و در طیور به شکل عصبی، تنفسی، گوارشی بروز کرده و سرعت انتشار بسیار بالایی دارد و به عنوان یک بیماری محدودکننده صنعت طیور مطرح شده است.

وی گفت: این طرح با هدف کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور روستایی، جلوگیری از انتشار بیماری به واحدهای صنعتی، کاهش خسارت ناشی از بیماری نیوکاسل و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی در هفته دامپزشکی 12 الی 14 مهر ماه  اجرا خواهد شد.

محبی بیان کرد: یکی از مؤثرترین راه های پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری نیوکاسل، استفاده از واکسن مخصوص است که برای ایمن نمودن طیور در مقابل این بیماری از راه واکسیناسیون، دستور یا برنامه یکسانی وجود ندارد، بلکه در مناطق مختلف با روش های خاصی صورت می گیرد که در طیور بومی استفاده از واکسن زنده و غیربیماری زای مقاوم به حرارت توصیه می شود.

رییس دامپزشکی رودان عنوان داشت: با توجه به اینکه پرندگان بومی و روستایی از مخازن مهم ویروس نیوکاسل هستند امیدوار هستیم اجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل در رودان

اجرای طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل در رودان