مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 12:202020-10-04پزشكي

نقش میزان خواب افراد در ابتلا به کرونا


به تازگی دانشمندان دریافتند که میزان خواب افراد در ابتلای آنان به کرونا موثر است.

- جی پلاس ، شکی نیست که خوابیدن به میزان کافی، یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ سلامتی به حساب می آید؛ اما بنا بر پژوهش های انجام شده، میزان خواب افراد در سلامت بدنی بسیار موثر است و می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پایگاه نشنال جئوگرافیک اعلام کرد : پژوهش ها نشان می دهد خواب کمتر از 7 ساعت در شب، ممکن است خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، کیفیت پایین خواب به دلیل قطع یا ننگی نفس می تواند خطر ابتلای به کرونا را افزایش دهد، همچنین خواب شبانه کوتاه نیز می تواند خطر ابتلا به عونت دستگاه تنفسی مانند ذات الریه را افزایش دهد.

همچنین مطالعه دیگری نشان می دهد افرادی که کمتر از 7 ساعت می خوابند، تقریبا سه برابر بیشتر از افرادی که 7 ساعت یا بیشتر می خوابند در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند.

همچنین پژوهشی از سوی محققان دانشگاه های کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و کارنگی ملون (از معتبرترین دانشگاه های آمریکا در شهر پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیا) بر روی 164 نفر انجام شد و نشان داد، افرادی که کمتر 6 ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با آن هایی که بیش از 7 ساعت می خوابند، چهار و نیم برابر بیشتر علائم سرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش میزان خواب افراد در ابتلا به کرونا

نقش میزان خواب افراد در ابتلا به کرونا