مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 10:302020-10-04پزشكي

افزایش آمار سرطان در دو دهه آینده


به گفته رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، مار به روز سرطان در ایران از میانگین جهانی کمتر است، اما طی دو دهه آینده افزایشی چشمگیر خواهد داشت.

- جی پلاس ، علی مطلق، رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، درباره آمار سرطان در کشورمان گفت: آمار بروز سرطان به طور کلی بر اساس تعداد، در صد نفر بررسی می شود و این تعداد در حال حاضر نسبت به متوسط جهانی کمتر است.

فارس نوشت: وی با اشاره به اینکه جمعیت ایران در طی دو دهه آینده رو به سالمندی خواهد رفت اظهار داشت: امید به زندگی در ایران از سن 58 سال به 76 سال رسیده است و این سن دوره ای است که افراد مستعد سرطان هستند.

ایران نیز نسبت به میانگین جهانی با روند افزایشی سرطان پیش خواهد رفت و به دلیل عوامل ذکر شده این آمار بسیار افزایش خواهد داشت.

مطلق درباره سرطان های شایع در کشورمان اظهار داشت: سرطان پستان حدود یک چهارم مبتلایان به سرطان در بانوان را به خود اختصاص داده است.

در مورد مردان سرطان معده تا دو سال گذشته بیشترین مبتلا را داشته اما طی دو سال اخیر آمار ابتلا به سرطان پروستات در آقایان بسیار افزایش داشته است.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مبتلایان به سرطان های پستان، پروستات، معده و روده طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اند گفت: یکی از علل اصلی ابتلا به این دسته از سرطان ها مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آمار سرطان در دو دهه آینده

افزایش آمار سرطان در دو دهه آینده