مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 08:352020-10-04پزشكي

آمار بروز سرطان در ایران از میانگین جهانی کمتر است


رییس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: آمار بروز سرطان در ایران از میانگین جهانی کمتر است اما این آمار طی دو دهه آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

- علی مطلق، رییس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره آمار سرطان در کشورمان گفت: آمار بروز سرطان به طور کلی بر اساس تعداد، در صد نفر بررسی می شود و این تعداد در حال حاضر نسبت به متوسط جهانی کمتر است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت ایران در طی دو دهه آینده رو به سالمندی خواهد رفت اظهار داشت: امید به زندگی در ایران از سن 58 سال به 76 سال رسیده است و این سن دوره ای است که افراد مستعد سرطان هستند.

ایران نیز نسبت به میانگین جهانی با روند افزایشی سرطان پیش خواهد رفت و به دلیل عوامل ذکر شده این آمار بسیار افزایش خواهد داشت.

مطلق درباره سرطان های شایع در کشورمان اظهار داشت: سرطان پستان حدود یک چهارم مبتلایان به سرطان در بانوان را به خود اختصاص داده است.

در مورد مردان سرطان معده تا دو سال گذشته بیشترین مبتلا را داشته اما طی دو سال اخیر آمار ابتلا به سرطان پروستات در آقایان بسیار افزایش داشته است.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مبتلایان به سرطان های پستان، پروستات، معده و روده طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اند گفت: یکی از علل اصلی ابتلا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار بروز سرطان در ایران از میانگین جهانی کمتر است

آمار بروز سرطان در ایران از میانگین جهانی کمتر است