مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 07:402020-10-04فرهنگي

خانه احمد محمود در بافت تاریخی اهواز است/تخریب نیاز به مجوز دارد


خانه احمد محمود در محدوده مصوب بافت تاریخی اهواز است و چنانچه مالک جدید قصد تبدیل آن به احسن یا تخریب آن را دارد باید از میراث فرهنگی مجوز دریافت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمدرضا حسینی بروجنی با بیان اینکه خانه احمد محمود ثبت ملی نیست، اظهار کرد: آنجا خانه پدری احمد محمود است و برای ثبت ملی یک خانه نیاز به ضوابط خاصی مانند ارائه و اثبات ارزش تاریخی یا وقوع یک رویداد خاص در آن بنا هست.

وی افزود: پرونده ثبت ملی برای این اثر چند سال پیش تشکیل شد اما به نتیجه نرسید، از این رو قرار شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آن را خریداری و تبدیل به خانه مشاهیر کند تا به واسطه فعالیت فرهنگی، میراث فرهنگی وارد عمل شود و آن را به عنوان خانه مشاهیر در فهرست آثار ملی ثبت کند که در این زمینه نیز هیچ اتفاقی نیفتاد.

حسینی بروجنی با اشاره به اینکه قدمت بنا به پهلوی دوم بر می گردد اما شاخص های یک اثر تاریخی را ندارد، تأکید کرد: در هر صورت این بنا در محدوده مصوب بافت تاریخی اهواز است و چنانچه مالک جدید قصد تبدیل آن به احسن یا تخریب آن را دارد باید از میراث فرهنگی مجوز دریافت کند.

معاون میراث فرهنگی خوزستان افزود: اداره ثبت اسناد باید برای خرید و فروش بنایی که تاریخی به شمار می روند باید از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه احمد محمود در بافت تاریخی اهواز است/تخریب نیاز به مجوز دارد

خانه احمد محمود در بافت تاریخی اهواز است/تخریب نیاز به مجوز دارد