مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 06:252020-10-04اقتصادي

بهره برداری از طلای سقز به زودی آغاز می شود/تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره وزمی در دیدار کارکنان سازمان صمت کردستان با نماینده ولی فقیه در این استان اظهار کرد: حوزه سازمان صنعت معدن و تجارت حوزه بسیار گسترده ای است و در شرایط کنونی و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، مردم این نابسامانی ها را از چشم ما می بینند چرا که سازمان صمت ناظر بر تولید استان و همچنین عرضه در بخش اصناف و ارائه خدمات و کالا است.

  به گفته وی، کردستان استانی معدنی و دارای ظرفیت هایی چون طلا، سنگ آهن و سنگ های تزیینی و 18 گونه ماده معدنی شناسایی شده است که در کشور حرف برای گفتن داریم.

وی اذعان کرد: کردستان بزرگترین تولیدکننده طلای کشور است طوریکه سال گذشته در معدن طلای زرکوه 4 هزار و 500 کیلوگرم طلای خالص تولید کردیم که بیش از 50 درصد طلای تولیدی کشور است.

به گفته دره وزمی، پروانه بهره برداری طلای سقز هم صادر شده است منتها مخالفت های محیط زیست باعث شد به تعویق بیفتد اما عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سنگ آهن هم ذخایر خوبی داریم و اکتشافات خوبی داشته ایم، پروژه زنجیره فولاد کردستان شامل کارخانه کنسانتره عملیات فرآوری سنگ آهن( کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد) تعریف شده و عملیات اجرایی پروژه ها آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از طلای سقز به زودی آغاز می شود/تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان

بهره برداری از طلای سقز به زودی آغاز می شود/تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان