مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 06:252020-10-04سياسي

رسانه های خبری نقش عمده ای در فریب یا آگاهی جامعه دارند


رییس کارگروه پایش محتوای رسانه ها و فضای مجازی با رویکرد سواد رسانه ای گفت: رسانه های خبری به منزله چاقویی دو لبه، با توجه به محتوا و رویکرد آن، - سیده سارا میرقاسمی رییس کارگروه پایش محتوای رسانه ها و فضای مجازی با رویکرد سواد رسانه ای، در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امروزه رسانه های خبری شکل دهنده آراء و نظرات مردم و حتی مسئولان و نخبگان سیاسی یک کشور و یکی از ارکان قدرت نرم است؛ چنانکه همواره از روبرت مرداک به عنوان یکی از تأثیرگذار ترین افراد در عرصه سیاست گذاری و جریان سازی جهانی یاد می شود.

 برد خبری یک رسانه الزاما محدود به گستره ی توزیع و تعداد زبان آن نیست، چه بسا رسانه هایی که تنها در یک محدوده جغرافیایی خاص منتشر می شوند، اما بردی جهانی دارند؛ چنانچه روزنامه واشینگتن پست تنها در پایتخت آمریکا به چاپ می رسد، اما محتویات آن مورد توجه تمام کشور ها است.

  وی ادامه داد: شبکه ی الجزیره ی قطر در کنار منابع سرشار نفت و گاز این کشور، در پیشبرد اهداف راهبردی امیر قطر نقش آفرینی می کند.

همچنین افراد، احزاب، بنگاه های اقتصادی و کشور ها با ایجاد و یا خرید رسانه های گروهی درصدد پیشبرد مقاصد خود از طریق تأثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه ی هدف هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه های خبری نقش عمده ای در فریب یا آگاهی جامعه دارند

رسانه های خبری نقش عمده ای در فریب یا آگاهی جامعه دارند