مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 05:252020-10-04اقتصادي

این پسته را با خیال راحت بخرید


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: در کشورهای اروپایی نسبت به موضوع آلودگی پسته به آفلاتوکسین حساسیت زیادی وجود دارد و خوشبختانه با نمونه برداری های صورت گرفته تاکنون این آلودگی در باغات پسته ساوه مشاهده نشده است.

- ایسنا/مرکزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: در کشورهای اروپایی نسبت به موضوع آلودگی پسته به آفلاتوکسین حساسیت زیادی وجود دارد و خوشبختانه با نمونه برداری های صورت گرفته تاکنون این آلودگی در باغات پسته ساوه مشاهده نشده است.

حسن شریفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات پسته شهرستان ساوه بالغ بر 3200 هکتار است که از این میزان بالغ بر 2200 هکتار را باغات بارده تشکیل می دهند که عملکرد آنان توجیه اقتصادی داشته و قریب به هزار هکتار باغات باردهی ندارند.

وی متوسط عملکرد برداشت محصول پسته از باغات این شهرستان را 1200 کیلوگرم پسته خشک در هر هکتار دانست و افزود: کار برداشت پسته در این شهرستان از روزهای انتهایی شهریورماه آغاز شده و کم و بیش تا روزهای پایانی مهرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه عمر پسته کاری در این شهرستان را حدودا 27 سال اعلام کرد و افزود: پسته کاران این شهرستان به کشت ارقامی نظیر احمدآقایی، فندقی، اکبری و کله قوچی اشتغال دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این پسته را با خیال راحت بخرید

این پسته را با خیال راحت بخرید