مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 04:202020-10-04اقتصادي

کالابرگ به داد مردم می رسد؟


یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، توزیع کالابرگ برای حمایت معیشتی از مردم در شرایط کنونی راهکار چندان مناسبی نیست و به نظر می رسد آسیب های آن بیشتر از مزایای این طرح باشد.

- ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، توزیع کالابرگ برای حمایت معیشتی از مردم در شرایط کنونی راهکار چندان مناسبی نیست و به نظر می رسد آسیب های آن بیشتر از مزایای این طرح باشد.

دکتر علی حیات نیا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به صحبت هایی که درباره اختصاص کالا برگ الکترونیکی به خانوارها و فراهم کردن امکان خرید کالاهای اساسی با آن مطرح شده، افزود: استفاده از کالابرگ اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ شده و به نظر نمی رسد راهکار چندان مناسبی در شرایط فعلی باشد.

وی با اشاره به مزایا و معایبی که کالابرگ می تواند داشته باشد، گفت: یکی از مهمترین پیامدهای منفی آن ایجاد فساد است، زیرا معمولا در طراحی ساختارهای کوپنی همواره احتمال بروز فساد و فاصله گرفتن از هدف اصلی وجود دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی پیامد منفی دیگر اجرای این طرح را ایجاد صف های طولانی برای خرید کالا و اینکه گاهی ممکن است کالاهای بی کیفیت به دست افراد نیازمند برسد دانست و یادآور شد: از سوی دیگر اگرچه این کالابرگ ها به صورت اعتبار خرید در نظر گرفته شده، اما افراد می توانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالابرگ به داد مردم می رسد؟

کالابرگ به داد مردم می رسد؟