مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 03:552020-10-04اقتصادي

ذخیره سازی 206 میلیون متر مکعب آب در سدهای مازندران


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: سال آبی نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتیم و با صرفه جویی درحال حاضر 206 میلیون مترمکعب آب در سدهای مازندران باقی مانده که پشتوانه خوبی برای سال زراعی آینده خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، سال زراعی از مهر ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال بعد ادامه دارد که طی سال زراعی گذشته  مازندرانی ها شرایط آبی خوبی را پشت سر گذاشتند.

درست است تغییرات اقلیمی، شرایط متفاوتی را در نوع و زمان بارش ها رقم زده اما دیار سبز مازندران سال زراعی گذشته را با بارش های خوبی پشت سر گذاشتند و پرونده بارش ها نیز با بارش های خوب و افزایش بارش بسته شد.

باتوجه به اینکه سرسبزی مازندران مدیون بارش هایش است برای نیاز آبی استان سدهایی در مازندران احداث شده تا با ذخیره بارش ها نیاز آبی کشاورزان استان در فصل گرم سال تامین شود که درواقع چشم امید کشاورزان به سدها است و فصل زراعی گذشته ذخیره سازی خوب آب در سدهای مازندران موجب شده تا نیاز آبی کشاورزان در فصل گرم سال به خوبی تامین شود.

  محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: فصل زراعی گذشته تامین آب همه اراضی شالیزاری سطح استان حتی اراضی کم آب صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 206 میلیون متر مکعب آب در سدهای مازندران

ذخیره سازی 206 میلیون متر مکعب آب در سدهای مازندران