مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 02:002020-10-03پزشكي

نشانه های سرطان پستان/ سهم یک درصدی مردان در میان مبتلایان


یک متخصص جراحی سرطان پستان با تاکید بر لزوم انجام غربالگری های سرطان پستان، گفت: گاهی اوقات ممکن است فرد علائمی نداشته باشد و تنها با روش های غیرلمسی بتوان متوجه وجود سرطان یا علامت های پیش سرطانی شد؛ - یک متخصص جراحی سرطان پستان با تاکید بر لزوم انجام غربالگری های سرطان پستان، گفت: گاهی اوقات ممکن است فرد علائمی نداشته باشد و تنها با روش های غیرلمسی بتوان متوجه وجود سرطان یا علامت های پیش سرطانی شد؛ موضوعی که بیانگر اهمیت انجام غربالگری های دوره ای برای زنان است.

دکتر پریسا صمیمی در گفت وگو با ایسنا، همزمان با ماه اکتبر، ماه ارتقا آگاهی زنان درباره سرطان پستان در قالب پویش پارسا( پیشگیری و امید رهایی از سرطان ایران) با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در مورد غربالگری سرطان پستان، گفت: بهترین شیوه این است که پیش از ابتلا به بیماری خانم ها بعد از 40 سالگی، سالانه مورد ارزیابی و غربالگری قرار گیرند.

گاهی اوقات ممکن است فرد بدون داشتن هیچ علامتی به سرطان پستان مبتلا باشد که در ماموگرافی اینگونه سرطان های غیرقابل لمس را شناسایی می کنیم.

وی درباره علائم بروز سرطان پستان که خود فرد ممکن است متوجه آنها شود، اظهار کرد: لمس توده، ترشحات خونی یا زرد کهربایی از سینه، خصوصا به شکل خود به خودی و از یک مجرا، فرو رفتگی نوک پستان، برجستگی ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های سرطان پستان/ سهم یک درصدی مردان در میان مبتلایان

نشانه های سرطان پستان/ سهم یک درصدی مردان در میان مبتلایان