مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 12:002020-10-03سياسي

نظریه «چگالش فضائل» مبنایی جدید برای کشف حقانیت اسلام ناب


کرسی ترویجی «استدلالی جدید در کشف حقانیت دین اسلام «تبیین نظریه چگالش فضائل در نسل بلافصل» در دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، در این نشست علمی که ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد، محسن رفعت به عنوان یکی از ارائه دهندگان این نظریه با بیان این که این تحقیق صرفا با اتکا به اذعان بزرگان اهل سنت و مُستشرقین (خاورشناسان) در جمع شدن انبوهی از فضائل در اهل بیت پیامبر (ص) سامان یافته است اظهار کرد: در مباحث منطق و فلسفه از دو مسیر قیاس یا استقراء برای اثبات مسائل گوناگون استفاده می شود که در شیوه قیاسی یک قاعده کلی را در نظر می گیرند و به موارد جزیی تعمیم می دهند، یعنی به بیان دیگر از کُل به جزء می رسند.

وی ادامه داد: اما شیوه استقرایی یا آماری که از آن در مباحث و استدلال های دینی کمتر استفاده شده و می شود، تلاش می کند تا از مشاهده به قاعده و به بیان دیگر از جزء به کل برسد.

این محقق و پژوهشگر دانشگاهی افزود: به نظر می رسد که می توان با مشاهده و مطالعه نسل شکوهمند و بلافصل اهل بیت حضرت رسول الله (ص) در طی زمانی حدود 250 سال به یک قاعده کلان راجع به حقانیت شیعه دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بزرگ این خاندان حضرت محمد (ص) است که با همه سختی هایی که محتمل شد، از عقایدش عقب نشینی نکرد و دینی سرشار از عقاید عقلانی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه «چگالش فضائل» مبنایی جدید برای کشف حقانیت اسلام ناب

نظریه «چگالش فضائل» مبنایی جدید برای کشف حقانیت اسلام ناب