مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 10:252020-10-03دانش

توسعه الیاف چاپ 3 بعدی برای نظارت بر نشت ماسک های صورت


دانشمندان دانشگاه کمبریج در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه الیاف بسیار ریز با استفاده از چاپگر سه بعدی شده اند که این فیبرها می توانند نشت ماسک های صورت را کنترل کنند.

- دانشمندان "دانشگاه کمبریج" در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه الیاف بسیار ریز با استفاده از چاپگر سه بعدی شده اند که این فیبرها می توانند نشت ماسک های صورت را کنترل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان دانشگاه کمبریج در مطاله اخیرشان از فناوری چاپ سه بعدی برای تولید الیاف الکترونیکی استفاده کرده اند که این الیاف می توانند به عنوان حسگرهایی برای نظارت بر سلامتی استفاده شوند.

این الیاف به عنوان حسگرهای تنفسی قابل حمل توسعه داده شده اند اما محققان می گوید می توان از این روش برای تولید حسگرهای کم هزینه برای طیف وسیعی از کارها استفاده کرد.

محققان دانشگاه کمبریج از پلیمرهای نیم رسانای نقره برای تولید هسته الیاف رسانا استفاده کردند.

از نظر ساختاری این الیاف شبیه سیم های الکتریکی معمولی است اما قطر آن تنها چند میکرومتر و 100 برابر نازک تر از موی انسان است.

دانشمندان در گام بعد این حسگرها را بر روی ماسک های صورت قرار دادند تا توسط آن بتوانند بر تنفس نظارت داشته باشند یعنی به بیان دیگر دانشمندان از آنها به عنوان یک مانیتور تنفسی قابل حمل که می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه الیاف چاپ 3 بعدی برای نظارت بر نشت ماسک های صورت

توسعه الیاف چاپ 3 بعدی برای نظارت بر نشت ماسک های صورت