مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 06:102020-10-03فناوري

شهادت تازه مدیران فیس بوک و توییتر در سنای آمریکا


مدیران عامل فیس بوک و توییتر در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا حضور می یابند تا در مورد مسئولیت حقوقی و قضایی شبکه های اجتماعی در برابر پست های کاربران اظهارنظر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از انگجت، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک و جک دورسی مدیرعامل توییتر با شهادت در کمیته بازرگانی مجلس سنای آمریکا در مورد ماده 230 از قانونی موسوم به شایستگی در ارتباطات به بحث خواهند نشست.

کمیته یادشده روز گذشته به اتفاق آرا با ارسال حکم احضار برای شرکت های گوگل، فیس بوک و توییتر برای اظهارنظر در این زمینه موافقت کرد.

گوگل هنوز در مورد حضور در این نشست اظهار نظر دقیق نکرده، اما ساندار پیچای مدیر عامل گوگل می گوید در جلسه شهادت در این زمینه حضور می یابد.

بر اساس ماده 230 قانون شایستگی در ارتباطات مصوب سال 1996، پلتفرم های آنلاینی مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب در برابر پست ها و مطالب ارسالی کاربران خود مسئولیت ندارند و نباید به این علت مواخذه شوند.

اما در سال های اخیر این بخش از قانون یادشده به ابزاری برای شرکت های فناوری برای عدم پذیرش مسئولیت در برابر محتوای نفرت پراکنی و زننده و مروج خشونت و غیره مبدل شده است.

با توجه به تشدید سوءاستفاده برخی کاربران و نیز دولت ها از شبکه های اجتماعی برای انتشار اخبار و مطالب دروغ و شایعات متنوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهادت تازه مدیران فیس بوک و توییتر در سنای آمریکا

شهادت تازه مدیران فیس بوک و توییتر در سنای آمریکا