مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 مهر 1399 ساعت 20:552020-10-02اقتصادي

دولت در سه ماه اخیر بیش از 3برابر بودجه کل امسال در بورس سهام فروخت


یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت این بازار اظهار کرد: مشکل اساسی بازار در دوره اخیر عمدتا مربوط به رشد بخشی از بازار تحت تاثیر اخبار و تبلیغات و عرضه صندوقهای دولت بوده است.

- یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت این بازار اظهار کرد: مشکل اساسی بازار در دوره اخیر عمدتا مربوط به رشد بخشی از بازار تحت تاثیر اخبار و تبلیغات و عرضه صندوقهای دولت بوده است.

دولت فقط در سه ماهه اخیر بیش از سه برابر بودجه کل سال 1399 یعنی حدود 35 هزار میلیارد تومان در بورس سهام فروخته و پول خارج کرده است.

فرهنگ حسینی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه بازارهای مالی تحت تاثیر رویدادهای بخش واقعی اقتصاد هستند، اظهار کرد: بخشی از رخدادها در حوزه پولی و مالی مانند نرخ ارز و نرخ بهره و بودجه عمرانی دولت در حدود 30ماه اخیر عامل موثر و اصلی بر بازار سرمایه بوده است.

با این حال علاوه بر این رشد اسمی سود و درآمدها که عمدتا به دلیل کاهش ارزش پولی ملی و عملا سود اسمی است، باید به رشد تولید و فروش شرکت ها نیز توجه کرد.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت ها در بازار سرمایه با مشکل سرمایه در گردش روبه رو و برخی دیگر نیازمند نقدینگی برای تسریع تکمیل پروژه ها هستند، گفت: این دو عامل می تواند اثر قابل توجهی بر سودآوری کوتاه مدت و بلندمدت شرکت ها داشته باشد، لذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در سه ماه اخیر بیش از 3برابر بودجه کل امسال در بورس سهام فروخت

دولت در سه ماه اخیر بیش از 3برابر بودجه کل امسال در بورس سهام فروخت