مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 مهر 1399 ساعت 06:002020-10-02اقتصادي

چوب حراج غول های نفتی بر 110 میلیارد دلار دارایی خود


شرکتهای بزرگ انرژی امیدوارند دهها میدان نفت و گاز و پالایشگاه به ارزش بیش از 110 میلیارد دلار را به منظور کاهش حجم بدهی و انتشار گازهای گلخانه ای به فروش برسانند.

- شرکتهای بزرگ انرژی امیدوارند دهها میدان نفت و گاز و پالایشگاه به ارزش بیش از 110 میلیارد دلار را به منظور کاهش حجم بدهی و انتشار گازهای گلخانه ای به فروش برسانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مبهم شدن دورنمای قیمتهای نفت و گاز به دلیل شیوع ویروس کرونا و تغییر گرایش به سوی انرژی پاکتر، ممکن است باعث شود پیدا کردن خریدار و انعقاد قرارداد فروش این داراییها دشوار شود.

انتظار می رود هشت شرکت بزرگ نفتی جهان شامل اکسون موبیل، شورون، رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم، توتال، اکویینور، انی و کونوکو فیلیپس داراییهایی را بفروشند که منبع معادل حدود 68 میلیارد بشکه نفت و گاز طبیعی هستند.

شرکت مشاوره نروژی ریستاد انرژی در یادداشتی نوشت: این داراییها اکنون 111 میلیارد دلار ارزش داشته و معادل حدود دو سوم از تقاضای جهانی برای نفت هستند.

قیمت نفت در آوریل بدنبال سقوط تقاضا بر اثر محدودیتهای وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به پایینترین رکورد از سال 1999 تاکنون سقوط کرد و اگرچه از آن زمان بهبود یافته و به حدود 40 دلار در هر بشکه رسیده است اما انتظار نمی رود در سالهای آینده رشد چشمگیری داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوب حراج غول های نفتی بر 110 میلیارد دلار دارایی خود

چوب حراج غول های نفتی بر 110 میلیارد دلار دارایی خود