مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 10:252020-10-01فرهنگي

بررسی حقوقی چالش نظارت بر شبکه نمایش خانگی/ چرا صداوسیما متولی اصلی نظارت است؟


سریال های شبکه نمایش خانگی مدتی است که در قالب VODها عرضه می شو پس از چندی و در پی انتشار برخی محتواهای بحث برانگیز در این پلتفرم ، مسئله لزوم نظارت بر محتوای آن ها قوت گرفت و به چالشی جدی میان وزارت ارشاد و رسانه ملی تبدیل شد.

- خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: موضوع نظارت بر محتوای آثار عرضه شده در شبکه نمایش خانگی این روزها به موضوع مهمی در عرصه فرهنگ بدل شده است.

عدم نظارت بر محتوای این آثار کار را به جایی رسانده که بسیاری از خانواده ها نسبت به آثار عرضه شده نگرانی دارند و نمی توانند این محصولات را در کنار اعضاء خانواده ببینند.

آخرین مورد از چنین آثاری سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی بود که در کنار اعتراضات گسترده خانواده ها، هم صدای بازیگران آن را در آورد و هم صدای نویسنده کار را.

این آش این روزها به قدری شور شده که به نظر می رسد تعیین تکلیف نظارت بر محتوای وی او دی ها امروز یکی از موضوعات جدی است.

اصل مهمی که دائم میان وزارت ارشاد و صداوسیما در حال پاسکاری است و برخی معتقدند نظارت با ارشاد است و برخی هم معتقدند وظیفه نظارت بر محتوا بر حسب آنچه در قانون آمده، وظیفه صداوسیماست.

  این موضوع را از منظر حقوقی با امیرعلی دهقانی پژوهشگر حقوق عمومی در میان گذاشتیم، او در این باره معتقد است: چند روزی است که بیانیه ای توسط ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی حقوقی چالش نظارت بر شبکه نمایش خانگی/ چرا صداوسیما متولی اصلی نظارت است؟

بررسی حقوقی چالش نظارت بر شبکه نمایش خانگی/ چرا صداوسیما متولی اصلی نظارت است؟