مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 13:152020-09-30سياسي

میزان نظارت با گستردگی شوراهای شهر و شهرداری ها یکسان نیست


نهادهای ناظر و حاکم به اندازه ظرفیت های شوراهای شهری و روستایی، توانایی ندارند و متاسفانه ضعف نظارت در شهرداری ها و شوراهای شهر کاملاً مشهود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، برنامه گفتگوی اجتماعی رادیو گفت وگو در خصوص بررسی پرونده های تخلف شوراهای شهر و شهرداری ها با حضور محمد سلیمانی کارشناس پژوهشکده شورای نگهبان و اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد سلیمانی با اشاره به طرح اصلاح انتخابات شوراها در مجلس و اینکه در حال حاضر این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است، گفت: تا وقتی که این طرح با مواد مختلف توسط نمایندگان تصویب نشود، نمی توانیم راجع به آن اظهار نظر کنیم و اینکه قرار است چه تغییراتی در قانون ایجاد کند.

وی با تصریح بر اینکه قانون انتخابات فعلی اشکال و ایراد دارد و باید اصلاح شود، اظهار کرد: اعضای شورای نگهبان همواره تاکید کرده اند که قوانین فعلی انتخابات چه در انتخابات ریاست جمهوری، چه در انتخابات مجلس و چه در خصوص انتخابات شهر و روستا نیاز به اصلاح و بازبینی دارد و باید حتماً ضوابط معین، مشخص و کارآمدی برای انتخاب و شایسته گزینی بهتر افراد توسط مجلس تعیین شود و به عرصه اجرا برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان نظارت با گستردگی شوراهای شهر و شهرداری ها یکسان نیست

میزان نظارت با گستردگی شوراهای شهر و شهرداری ها یکسان نیست