مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 12:102020-09-30سياسي

واکنش شورای هماهنگی اصلاح طلبان درباره اقدامات مجلس برای اصلاح قانون انتخابات


شورای هماهنگی اصلاح طلبان درباره طرح های انتخاباتی مجلس در حوزه اصلاح قانون انتخابات در بیانیه ای نسبت به تصمیمات اخیر مجلس اعتراض کرده و درباره عواقب آن هشدار داد.

- شورای هماهنگی اصلاح طلبان درباره طرح های انتخاباتی مجلس در حوزه اصلاح قانون انتخابات در بیانیه ای نسبت به تصمیمات اخیر مجلس اعتراض کرده و درباره عواقب آن هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: مجلس یازدهم در اولین گام ها برای قانونگذاری برخلاف وعده های انتخاباتی خود ، به جای توجه عملی و غیر شعاری به مشکلات معیشتی مردم، دستکاری در قوانین انتخاباتی را در اولویت قرار داده و سه طرح را برای اصلاح قوانین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرو روستا ارائه کرده است.

رویکرد مشترک این سه طرح محدود کردن بیش ازپیش حق انتخاب مردم و نهادینه ساختن نگاه قیم مآبانه و محجور تلقی کردنمردم و نقض سازمان یافته ی اصول مقوم مردمسالاری در قانون اساسی، بویژه اصل اتکای امور کشور به آرای عمومی (اصل ششم)، اصل حاکمیتملی (اصل پنجاه و ششم) و اصل تفکیک قوا (اصل پنجاه و هفتم) است.

پس از گذشت چهار دهه از فروپاشی نظام دیکتاتوری پهلوی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی به جای تلاش برای هموارتر کردن مسیر تکاملی و آرمانی که در مقدمه قانون اساسی ترسیم شده،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش شورای هماهنگی اصلاح طلبان درباره اقدامات مجلس برای اصلاح قانون انتخابات

واکنش شورای هماهنگی اصلاح طلبان درباره اقدامات مجلس برای اصلاح قانون انتخابات