مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 11:202020-09-30فرهنگي

کشف یک طرح مخفی پشت «مونالیزا» و فرضیات جدید درباره این تابلونقاشی


یک دانشمند به کمک دوربین های پیشرفته یک طراحی مخفی در لایه های زیرین نقاشی «مونالیزا» کشف کرده است.

- کشف یک طرح مخفی پشت مونالیزا و فرضیات جدید درباره این تابلونقاشی یک دانشمند به کمک دوربین های پیشرفته یک طراحی مخفی در لایه های زیرین نقاشی مونالیزا کشف کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پاسکال کوت دانشمندی است که 14 سال از عمر خود را صرف بررسی عکس هایی از تابلو نقاشی مونالیزا یکی از مشهورترین آثار هنری جهان کرده است.

نتایج تحقیقات این دانشمند بر روی تابلو نقاشی مونالیزا که با کمک تکنولوژی صورت گرفته است، نشان می دهد لئوناردو داوینچی نقاش نامدار رنسانس این اثر را با کمک یک طراحی اولیه خلق کرده است.

کوت به کمک فناوری لومیر که قادر به تشخیص بازتاب نور در 13 طول موج است لایه های زیرین این نقاشی مشهور را مورد بررسی قرار داد و پس از ثبت بیش از 1650 عکس، جزییات این نقاشی را طی سالیان طولانی بررسی کرد.

در نتیجه این بررسی ها آثاری از خطوط ایجاد شده ذغالی در امتداد خط رویش مو و دست مونالیزا کشف شده که این نشانگر استفاده از روش اسپولورو (spolvero) در این تابلو نقاشی است.

اسپولورو (spolvero) سبکی است که در آن با ایجاد حفره های کوچک در امتداد خطوط طراحی و با استفاده از ذغال پودرشده، یک طرح از سطحی به سطح دیگر منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک طرح مخفی پشت «مونالیزا» و فرضیات جدید درباره این تابلونقاشی

کشف یک طرح مخفی پشت «مونالیزا» و فرضیات جدید درباره این تابلونقاشی