مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:452020-09-30سياسي

زنجان2904 ناشنوا و کم شنوا دارد


2 هزار و 904 ناشنوا و کم شنوا در حوزه توانبخشی بهزیستی استان زنجان پرونده دارند.

- فرهاد میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به 30 سپتامبر روز جهانی ناشنوایان، گفت: شعار امسال ناشنوایان تاکید مجدد بر حقوق ناشنوایان نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: باید تمام نابینایان، ناشنوایان، معلولین ذهنی، حرکتی، جسمی و روانی همانند افراد دیگر جامعه از حق وحقوق یکسان برخوردار باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، گفت: 2 هزار و 904 ناشنوا و کم شنوا در حوزه توانبخشی بهزیستی استان زنجان پرونده داشته و تحت پوشش هستند و از این تعداد ناشنوا یک هزار و 749 نفر هزینه مستمر دریافت می کنند.

میرزایی با بیان اینکه 192 دانش آموز و 40 دانشجو در استان ناشنوا و کم شنوا هستند، گفت: 50 درصد معلولیت ها به خاطر اختلالات ژنتیکی است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، تصریح کرد: برای جلوگیری از ناشنوایی افراد یکی از رویکردهای بهزیستی انجام طرح غربالگری شنوایی است و غربالگر ی شنوایی نوزادان یک تا 10 روز در بیمارستان ها انجام می شود و این طرح توسط معاونت پیشگیری بهزیستی انجام می شود.

میرزایی یاد آور شد: تشخیص هر چه زودتر ناشنوایی کودک تاثیر در ارائه درمان دارد و زمان طلایی برای آموختن یک زبان در کودکان سن هفت سالگی است و بی توجهی به این امر تاخیر در رشد گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان2904 ناشنوا و کم شنوا دارد

زنجان2904 ناشنوا و کم شنوا دارد