مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 04:502020-09-30پزشكي

تنبیه کودکان به چه صورت باشد؟


یک روانشناس تنبیه کودکان و چگونگی آن را تشریح کرد.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس تنبیه کودکان و چگونگی آن را تشریح کرد.

دکتر محمدعلی سپهوندی در گفت وگو با ایسنا درباره تعیین حدود و میزان استفاده از تنبیه بدنی در تربیت کودکان اظهار کرد: در قرن حاضر و در سال های نه چندان دور بسیاری از والدین اگر اشتباهی از فرزندانشان یا رفتاری که از نظر آن ها درست نبود سر می زد، تنها رویکرد تربیتی را در تنبیه بدنی او می دانستند فارغ از اینکه تا چه اندازه این رویکرد مؤثر یابی تأثیر بوده است.

وی تصریح کرد: هدف والدین با این تنبیه ها این بوده که دارند به تربیت کودک خود اقدام می کنند و احتمالاً با تنبیه بدنی به مقصود خود با سرعت بیشتری نائل می شوند.

سپهوندی افزود: معمولاً روانشناسان تنبیه و خصوصاً تنبیه بدنی را جایز نمی دانند و بی تأثیر بودن و بر مضرات جانبی آن برای وضعیت روانی و جسمانی حال و آینده کودک تأکید دارند اگر چه در بسیاری از کتب مرتبط با علوم رفتاری بر تنبیه با رعایت تناسب آن با میزان خطای کودک و به عنوان اولویت اول اشاره شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در مورد رد تنبیه بدنی استدلال های متعددی مطرح شده از جمله آنکه کودک با قرار گرفتن در موقعیتی که به خاطر آن تنبیه شده بدون حضور تنبیه و تنبیه کننده ممکن است ترغیب به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنبیه کودکان به چه صورت باشد؟

تنبیه کودکان به چه صورت باشد؟