مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-30اقتصادي

کسادی بازار، بیکاری خاتم کاران شیخ شبانی را رقم زد


شیوع کرونا مشکلات فعالان حوزه صنایع دستی را دوچندان کرده است و اگر فکری به حال وضعیت کارگاه های تولید خاتم در روستای شیخ شبان نشود، قطعا جبران این خسارت در آینده دشوارتر می شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری شیوع کرونا مشکلات فعالان حوزه صنایع دستی را دوچندان کرده است و اگر فکری به حال وضعیت کارگاه های تولید خاتم در روستای شیخ شبان نشود، قطعا جبران این خسارت در آینده دشوارتر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری در شهرها و روستاهای کشور برای تولید محصولات مختلف اعم از صنایع دستی، خوراکی و .

وجود دارد، توجه به این ظرفیت ها می تواند مشکل اشتغال را در بسیاری از مناطق کشور مرتفع کند، اما بسیاری از فعالان این عرصه با گمنامی و باوجود مشکلات فراوان در حال فعالیت هستند.

روستای شیخ شبان یکی از روستاهای نمونه ایثارگری در چهارمحال و بختیاری است و مردم این روستا علاوه بر کشاورزی و دامپروری در بحث تولید خاتم نیز دستی بر آتش دارند، این روستا هم اکنون به عنوان قطب تولید خاتم در کشور شناخته می شود، خاتم تولید شده در این روستا بازارهای کشور مشتریان خاص خود را دارد اما عمده تولید خاتم این روستا به استان اصفهان ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسادی بازار، بیکاری خاتم کاران شیخ شبانی را رقم زد

کسادی بازار، بیکاری خاتم کاران شیخ شبانی را رقم زد