مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 04:252020-09-30اقتصادي

32 هزار هکتار جنگل دست کاشت در مهران وجود دارد


فرماندار مهران با اشاره به توسعه جنگل کاری در بیابان های این شهرستان، گفت: 32 هزار هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان مهران وجود دارد .

- اسد قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جنگل کاری های انجام شده از سوی اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان در مناطق بیابانی و استقرار پوشش گیاهی در منطقه، از گردوخاک جلوگیری کرده است.

وی بیان کرد: شهرستان مهران 257 هزار هکتار وسعت دارد و 90 درصد عرصه های آن ملی و طبیعی است که ظرفیت بالایی برای اجرای طرح های زیست محیطی دارد.

قاسمی افزود: در سال های گذشته تنها چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی واگذار شده و با تکمیل سامانه گرمسیری حدود پنج هزار و 800 هکتار از این عرصه های ملی به مردم این شهرستان واگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کل استان حدود 60 هزار هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد که از این میزان 32 هزار هکتار در شهرستان مهران است و این گام مهمی برای بحث شعار سال رهبری و اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار شهرستان مهران افزود: 1500 هکتار از کانون های بحرانی کشور عراق که مشکلات گرد و غبار برای شهرستان ایجاد کرده بود با تلاش و همت منابع طبیعی استان و شهرستان نهال کاری شده است.

قاسمی به تولید سالانه چهار میلیون اصله نهال در نهالستان مهران اشاره کرد و گفت: این نهالستان ظرفیت بسیار مناسبی برای احیا و پوشش جنگلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

32 هزار هکتار جنگل دست کاشت در مهران وجود دارد

32 هزار هکتار جنگل دست کاشت در مهران وجود دارد