مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 14:052020-09-29اقتصادي

دولت ترامپ چه خوابی برای نظام بانکی ایران دیده است؟


ممکن است دولت ترامپ معامله با کل نظام بانکی ایران را ممنوع اعلام کند.

- ممکن است دولت ترامپ معامله با کل نظام بانکی ایران را ممنوع اعلام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ادامه رویکرد تحریمی دولت ترامپ ضد ایران، به نظر می رسد که قرار است فشار روی بخش بانکی کشور بیش از پیش افزایش پیدا کند.

تحریم های بانکی آمریکا علیه ایران یکی از اساسی ترین زیرساخت های تحریم این کشور به شمار می رود و یکی از نخستین اقدامات طرف آمریکایی پس از خروج از برجام نیز فشار به سامانه پیام رسان بانکی جهانی موسوم به سوییفت برای قطع همکاری با بانک های ایرانی بود.

به نظر می رسد دولت ترامپ اکنون به دنبال تکمیل سومین ضلع از مثلت تحریمی اساسی بخش بانکداری ایران است و می خواهد به توصیه یک لابی ضد ایرانی، مرزهای تحریم ها را به کل بخش بانکی گسترش دهد.

ضلع اول: پنجم نوامبر 2018 همان طور که دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا نیز در بیانیه منتشر شده به مناسبت این اقدام تحریمی بی سابقه منتشر کرد، این روز از نظر ابعاد و حجم تحریم های اعمال شده در طول تاریخ بی سابقه بود.

در این روز آمریکا بیش از 700 شخصیت حقیقی و حقوقی و دارایی متعلق به ایران را که با توجه به برجام رفع تحریم شده بودند، مجددا در فهرست تحریمی خود قرار داد که نوک حملات تحریمی نیز متوجه بخش بانکی بود؛ تا جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت ترامپ چه خوابی برای نظام بانکی ایران دیده است؟

دولت ترامپ چه خوابی برای نظام بانکی ایران دیده است؟