مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 12:352020-09-29سياسي

آینده دانشگاهها با ورود هوش مصنوعی/شغل استادی دانشگاه در خطر نیست


دانشگاه های آینده دارای پردیس های کوچکتر، کلاس های کمتر و خوابگاه های مختصر خواهند بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، در نهمین نشست از مجموعه نشست های ایده پردازی علم و جامعه مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی که با عنوان از آموزش عالی کلاسیک به آموزش عالی الکترونیکی ، شاهین روحانی، استاد دانشگاه صنعتی شریف به تشریح آینده دانشگاه ها با توجه به تحولات هوش مصنوعی و انقلاب صنعتی 4 پرداخت.

روحانی در این نشست که به صورت آنلاین برگزار شد با اشاره به این که در قرن بیست و یکم شاهد بروز انقلاب صنعتی چهارم خواهیم بود، اظهار داشت: با توسعه هوش مصنوعی که برخلاف هوش طبیعی، مبتنی بر ماشین است به جز کارهایی محدود، همه کارها را می توان به رایانه ها محول کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شاهد توسعه فناوری نوظهوری به نام اینترنت اشیاء یا شبکه اشیاء فیزیکی هستیم که از طریق حسگرها، نرم افزارها و سایر فناوری ها، امکان اتصال و تبادل داده اینترنتی اشیاء مختلف با دستگاه ها و سیستم های دیگر را فراهم می کند.

در کنار این دو، فناوری کلان داده را داریم که امکان تجزیه و تحلیل و استخراج سیستماتیک اطلاعات از مجموعه داده های بیش از حد بزرگ یا پیچیده را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده دانشگاهها با ورود هوش مصنوعی/شغل استادی دانشگاه در خطر نیست

آینده دانشگاهها با ورود هوش مصنوعی/شغل استادی دانشگاه در خطر نیست