مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:352020-09-29سياسي

ماجرای ربودن و قتل رییس شهربانی مصدق و بد سلیقگی تلویزیون


نقل ماجرای ربودن و قتل سرتیپ افشارطوس همچنان برای مخاطبان جذاب است اما چرا از یک شبکه مهجور و کم بیننده و چرا در دقایقی از نیمه شب؟ - عصرایران؛ مهرداد خدیر- دست بر قضا ساعت 12 و ربع دیشب و به تعبیر مدرن‌تر 15 دقیقه بامداد امروز -سه شنبه- تصویر سرتیپ افشارطوس رییس شهربانی شهید دولت ملی دکتر مصدق را بر صفحه تلویزیون دیدم.

شبکه آموزش بود و برنامه «روزگاری ایران» با کارشناسی و روایت و اجرای آقای خسرو معتضد که با لحنی داستان‌وار اعترافات حسین خطیبی عامل اصلی ربایش و قتل سرتیپ افشارطوس را از روی یکی از دوره های مطبوعات می‌خواند و نکاتی را هم خود می‌افزود.

افشارطوس از نیروهای ملی و نظامیان وفادار به مصدق بود که در31 فروردین 1332 از خانه حسین خطیبی ربوده شد و در غاری در منطقه «تلو» - در تپه های لشکرک- به شکل ناجوانمردانه‌ای به قتل رسید؛ اتفاقی که دکتر مصدق را بسیار آزرده خاطر کرد.

ماجرای ربودن و قتل تیمسار افشارطوس از مهم ترین اتفاقات تاریخ معاصر است تا جایی که بسیاری معتقدند پیش پرده کودتای 28 مرداد 1332 بوده چون قرار بوده اراذل و اوباش در این روز نقش ایفا کنند و رییس شهربانی پیشینه و ارتباطات و تحرکات آنها را می‌دانست و پیشاپیش و 5 ماه جلوتر حذف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای ربودن و قتل رییس شهربانی مصدق و بد سلیقگی تلویزیون

ماجرای ربودن و قتل رییس شهربانی مصدق و بد سلیقگی تلویزیون