مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 08:552020-09-29فرهنگي

جهانِ آرمانی مولانا


عضو انجمن بین المللی ایران شناسی می گوید: تمام مثنوی در نی نامه خلاصه شده که به نوعی آیین نامه و مرامنامه زیستی مولاناست و نی، در واقع تمثیلی از انسان های فرهیخته ای است که در هر عصری حرفی برای گفتن دارند و وجودشان ابزاری است برای بیان فرهنگ انسانی و نیز، - ایسنا/اصفهان عضو انجمن بین المللی ایران شناسی می گوید: تمام مثنوی در نی نامه خلاصه شده که به نوعی آیین نامه و مرامنامه زیستی مولاناست و نی، در واقع تمثیلی از انسان های فرهیخته ای است که در هر عصری حرفی برای گفتن دارند و وجودشان ابزاری است برای بیان فرهنگ انسانی و نیز، زیستی که به راستی در خور انسان است.

عباس قنبری عدیوی، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با ایسنا اظهار می کند: مولانا جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا، یکی از اسطوره های فرهنگ و ادبیات ایران، مروج فرهنگ ایرانی و مدافع زبان و ادبیات داستانی است.

او توضیح می دهد: اینکه ما می توانیم مولانا را در قالب یک شخصیت عرفانی مذهبی آزاده فرامرزی و فرا جغرافیایی ببینیم، به سبب نوع اندیشه و شعر اوست.

مولانا از زبان مادری خود یعنی فارسی برای سرایش غزلیات و مثنوی استفاده کرده و در حوزه نثر نیز به چنان کار بزرگی دست زده که امروز تمام حوزه جغرافیایی ایران فرهنگی از افغانستان گرفته تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهانِ آرمانی مولانا

جهانِ آرمانی مولانا