مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 06:152020-09-29بين الملل

خوره بروکراسی و پاسکاری بر جان تنها «دهکده جذامیان» / حال «بهکده» خوب می شود؟


«بهکده رضوی» معروف به تنها دهکده جذامیان کشور در خراسان شمالی پس از دهه های متمادی درگیری با قوانین و بروکراسی های اداری و پاسکاری میان بخش های مختلف، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد نخستین سنگ بنای مجتمع بهکده که از روستاهای بهکده، دشت گرگان، دامدامی و سوقه تشکیل شده است، در سال 1342 برای تجمیع جذامیان شفایافته ایران با همکاری مستشاران آلمانی و فرانسوی گذاشته شد.

بهکده جذامیان با تلاش جمعیت سابق کمک به جذامیان و با واگذاری حدود 62 هزار هکتار از اراضی مرتعی خالصه دشت ترکمنان در شمال غرب شهرستان بجنورد به کمک مؤسسات داخلی و خارجی، باهدف تمرکز و نگهداری، درمان و توان بخشی مجذومان و افراد خانواده آنها شکل گرفت.

درواقع، در سال های 1342-1340، جمعیت سابق مبارزه با جذام در این منطقه با توجه به وضعیت آب وهوای مطلوب برای کنترل و بهبود بیماری جذام، شناسایی و نقشه برداری محدوده را شروع و طی سال های 1348-1346 ساختمان مسکونی، اداری، بیمارستانی و غیره را احداث کرد.

پس ازآن بیماران مجذوم از سراسر کشور همچون استان های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، هرمزگان، خراسان و غیره به این مکان آورده شدند.

جمعیت سابق کمک به جذامیان انجام کلیه امور مجتمع را بر عهده گرفت و به استناد مدارک و مستندات موجود در اداره امور اراضی شهرستان مانه و سملقان و دفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوره بروکراسی و پاسکاری بر جان تنها «دهکده جذامیان» / حال «بهکده» خوب می شود؟

خوره بروکراسی و پاسکاری بر جان تنها «دهکده جذامیان» / حال «بهکده» خوب می شود؟